VA FAN ÄR DET ATT VÄNTA PÅ?...

I N G E T
Nä men då så..
Jag vågar knappt erkänna. Jag hade ett nyårslöfte på lut. Nyårslöfte är SÅ ute ;)
Men jag hade tänkt att ta tag i de härliga (läs: osmickrande) kilona som smygit sig på , och jag kan ju inte skylla på kärleks-unnar-tiden, men dock,- klart det har en bidragande faktor.
Men sen har vi ju allt annat som hänt också.
Och eftersom man i grund o botten är en matmissbrukare och en sockerberoende-kicksökande-njutningsjunkie,-
så har ju det varit en otroligt dålig språngbräda när man nu även har restriktioner på att vara stilla.
Inte ens powerwalka.
Träningsabstinensen ger mig tårar i ögonen.
Jag kan knappt prata om träning.
Jag orkar knappt se på skiten.
Jag blir S Å frustrerad!

I höstas sprang jag ca 4mil i veckan.
Jag tränade Måndag , Onsdag och Fredag på Friskis&Svettis.
Hög Puls, Skivstång, Dans och Styrka.
Gymfolket fick se mig lyfta skrot och ta tid på löpbandet
Jag var ett klick ifrån att anmäla mig till sthlm-marathon och tjurruset hägrade.
Jag kunde se hur fast jag började bli.
Jag hade bara lite att ta av på magen.
Jag kunde för första gången på århundrade gå naken och hade inga problem med att se mig så i spegeln.
Jag köpte jeans(!) UTAN strech!! Och jag hade inga problem med att ha en tight tröja till det.
Ni som känner till valkarna och obehaget av att gå o dra i byxor och att dra ner tröjor, dra in magen när man sätter sig,sitta stilla,-fokusera på att se smalare ut. Knappt andas. Inte slappna av.
Slå bort sin partners händer som vill ta på dig,- inte för att du egentligen inte vill att han ska ta,- du har bara fått för dig att han kommer älska dig mindre om han råkar ta på de ställena du ,- i just den positionen inte kan släta ut,- genom att lägga dig i ställningar som du ,- blivit expert på att hitta.
Hänger ni som inte förstår detta beteende med? Ni som känner igen er VET.
( jag kan skriva ett kapitel om ställningar man kan ligga i, sitta på och stå i för att vara helt okey med beröring)
Sorgligt såklart.
Studera rummet och platserna man ska slå sig ner på och välja den där man som minst visar degen härja över byxkant. Man lutar sig lite bakåt för att släta ut magen, eller mycket framåt för att dölja.
Får man chansen att sätta sig där det finns kuddar, - lägger man den genast i knät.
Finns det en pläd virar man in sig som en koldolme.
Ja Ni som är tjocka,- VET vad jag menar.
Men DET hade jag kommit ifrån...

Härliga uttöjda gravidmage (not)
När jag slappnar av får jag ett lut på magen, det får man om man varit gravid. Musklerna är uttöjda likt en korsett som man virat upp efter en bal...på 1500talet.
Jag får acceptera det. Men jag tyckte lutet verkade mindre när jag var fast.
Klart det va
_ _ _
M E N O K E Y
Idag skulle jag ställa mig på vågen. ( Har inte vågat det på ett tag)
Medans andra säger att man inte ska titta på siffran på vågen,- säger jag att man ABSOLUT ska göra det. Siffrorna ljuger inte
¨
Sen tror jag INTE på att alla ska väga samma efter längd, kön och förutsättningar. Det har jag inte sagt.
Men VARJE människa kan genom en våg ha lite koll på var man ska ligga i i kilo för att må bra.
Vi med vridna självuppfattningar(mer eller mindre)- Vet att det ligger i K Ä N S L AN snarare än i kilona.
MEN, nu vet jag, efter kunskap och målvikt,- att runt 70kg får mig att må toppen.
Sen är 65kg drömmen.
Men ett halvt,- till -1kg i veckan om man håller sig till viktväktarmetoden och då uträknad UTAN motion.
(vilket passar mig just nu)
Med motion:
Så från o med idag, kära, långa, smala, tjocka, goa, fina, ovala, rektangelformade vänner..

Idag vänder vi på steken.

Nu är det
O P E R A T I O N - V Ä L M Å E N D E
på To-Do-List

Kommentarer
Postat av: Lina

Måste börja med att säga att du skriver så väldigt bra :)

Och sen håller jag med dig, måendet kan gå efter vad vågen visar. Jag har en vikt där jag trivs som bäst. Men jag tror det blir mer så när man har gått ner endel i vikt. Tror inte jag tänkte likadant när jag vägde ca 16 kilo mer..

2011-12-29 @ 15:39:57
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: Lydia

Dessa ställningar....det finns "sittbyxor" och "ståbyxo" hehe

Hoppas att jag en dag kan sitta i ett par "Ståbyxor"...

Ska köra en "rajd" med VV igen för det är det som funkar för mig!

Tackar än en ggn för peppen!

2011-12-29 @ 18:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0