VAD MAN VÄLJER ATT LÄGGA SIN ENERGI PÅ ÄR VIKTIGARE ÄN MAN TROR

..men det är det inte alls många som förstår..
Jag är bästa vän med mina, våra,- barns pappa.
Vi pratade precis. Vi g ö r sånt. Pratar. Jag kan prata med honom om allt. Vi har en helt annan distans till varandra mot vad vi hade när vi levde ihop.
Nu när vi kommit ifrån varandra är jag säker på att vi båda förstår att vi höll varandra tillbaka i relationen.


MAN KAN INTE HÅLLA FÅGELN FÖR HÅRT I SINA HÄNDER - DÅ KAN DEN INTE FLYGA



ALLT som sägs omkring oss får vi reda på.
Vi är samma människor NU, som för ett halvår sen, bara det att vi valt att gå skilda vägar.
Och det är klart att relationen är skadad av att jag blev förälskad i en annan man.
Men sakta o säkert bygger vi upp ett nytt sorts förtroende.
Men gudarna ska veta att vi har gjort ett flertal återupplivningsförsök med vårat äktenskap tidigare.
Vi ska ha med varandra att göra resten av livet.
Vi delar fortfarande minnen och ansvar över våra barn tillsammans.
Vi är ett team oavsett allt.
Vi kan prata, umgås och ha kul ihop, tillsammans,- och med barnen.
Vi vill att båda ska må bra, på sitt håll. Grundtanken med det är att våra flickor ska ha starka förebilder och få trygghet i deras uppväxt och genom alla händelser som livet kommer föra dem igenom.
Det är det viktigaste för oss.
...
Men så kommer det,- TROTS att detta är VÅRAT liv, människor, folk, åbäken,- som tycker, tänker, kritisserar och tar för sig med att slänga åsikter, prata illa och smutskasta, göra offentliga påhopp och trakassera..
Vafan hjälper det till?
VEM ÄR DU ATT DÖMMA?
Oftast när man slänger ur sig bitterhet,- är det till sig själv man pratar.
NÄR DU PEKAR PÅ NÅGON ANNAN,- PEKAR DU MED TRE FINGRAR MOT DIG SJÄLV
Vi fixar detta.
Vi kommer bli starkare än Du någonsin kan ana.
DINA TRAKASSERIER GÖR DET LÄTTARE FÖR OSS ATT URSKILJA GRUSET FRÅN GULDET
//
Hoppas du en dag kommer till din egna insikt och bli stark nog att kunna leva DITT liv som DU vill..
Den dagen, eller under din resa DIT,- kommer jag INTE att döma dig.
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0