RELATIONSSTATUS

Det är inget nytt för de närmsta. Och heller inte om man är mottaglig för skvaller..

Den största anledningen till att jag och min exman delade på oss var för att jag blivit förälskad i en annan.
Lättare om jag låtit bli.
Och t r o mig, jag har försökt att låta bli.
Men när hjärtat värker och gör ont för man känner saknad,- kan man tillslut inget annat göra än att våga satsa. Och det har jag gjort. Med skilsmässa och en massa virrvarr på köpet.
Men nu är jag med den nya kärleken och jag kan inte se ett liv u t a n honom.
Det är en människa som egentligen alltid funnits nära mig. Bara det att jag aldrig riktigt sett hur fantastisk människa han är. Och OM han är!
Vår nya kontakt började för nära ett år sedan.. Med snack på facebook. Sen när förhållandet med min ex-man var kämpigt var han alltid där som ett stöd. En otrolig personlighet, värme, omtanke och förmåga att lyfta mig i alla lägena. Han var där genom hela min personliga resa och utveckling,- h e l a vägen. Utan tvekan.
Och t r o mig,- även när jag säger att det kändes rent förjävligt att vara gift med en man som inte ens är nära en liten skitstövel. Som säger "jag hoppas du blir lycklig" och "jag kommer alltid finnas här" och som gör a l l t för sin kvinna och familj.- samtidigt som man börjar förälska sig i en annan man.
Jag försökte förtränga känslorna.
Jag fick berätta hur jag kände för den nya mannen tillslut och vi försökte ta distans.
D I S T A N S
H e l t o m ö j l i g t
Vår kärlek är ofrånkomlig.
När vi tillslut möttes i verkligheten kunde vi inte värja oss mot de explosioner av känslor som kom.
Naturen visade sin styrka.
Man kunde ta på spänningen.


^H J Ä R T A T S VÄG KAN VARA DEN S V Å R A S T E ATT VANDRA^



Men detta kommer bli bra. Vi vet vad vi gör. Det är inget förhastat och inget som inte är genomtänkt en,-två,- eller tre gånger om. Tusentals gånger skulle jag ist vilja påstå att man har vridit och vänt på detta.
Man sårar.
Det gör ont.
Men det kommer bli bra detta.
Och om alla andra som inte är berörda håller sig undan och sköter sitt, tar tag i sitt egna liv och ser över sina egna beslut, följer hjärtat,.- så tror jag nog att världen tar ett steg mot att bli l i t e lättare att leva i, för alla,- OM man då inte är en sån som följer normer (oskrivna regler) och lever efter hur a n d r a anser och tycker att man ska leva. Många ord. Men jag står för varje ord när jag säger att:

KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT
ALLT ALLT ALLT





Nu vet ni.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Håller med dig om detta att sköt dig själv å skit i vad andra gör! Absolut!

Men grejen för dig, är att du har en blogg å delar med dig av ditt liv till många å då automatiskt ingår det att du kommer åxå få ta den skiten om vad folk tycker å tänker om dina handlingar.

För det kommer dom säkert att dela med sig av!!

Kanske inte allt till dig här på bloggen men hur lr hur kommer du nog få veta det.

Lycka till med livet, hoppas det varit värt det!

2011-11-23 @ 07:12:39
Postat av: Anonym

Himla fint o bra skrivet.Det är nog tur vi inte vet vad livet har i sin ryggsäck, för då skulle vi nog bli helt förlamade av skräck och inte våga göra någonting Jag önskar dig all lycka med ditt nya liv i din nya lägenhet med dina fina barn.



Kram fr.Elisabeth Kullmer

2011-11-23 @ 09:39:58
Postat av: Ida

Det är DITT LIV. Vad du gör & inte gör ska andra fullständigt SKITA i. Bättre de sköter sitt & du ditt! :*

2011-11-23 @ 14:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0