SÅ GÖTT SÅ DET FÖRSLÅR

Nytränad.
Åkte till träningen och var beredd på att inte palla hela träningen för mitt satans skoskav. Ni vet ett såntdär köttigt. Där hudfliken hänger och den nya huden bultar röd.
Just nu också.
Självklart.
Hit me´att bara!

Men så kom jag in i salen. Andan i halsgropen, som-vanligt-fröken-tidsoptimist.
Det var smockfullt. Tanter från dåtiden hade letat fram sina sockiplast och skulle vara med o jympa.
Välkomna.
Det dom inte anade var att denna gången var det en gästtränare. Det var fokus på bålmuskulaturen. Moahaha.
Så kvinnfolk ( + två gubbar) fick böja sig svettiga till något slags yoga-smidighet-styrka-pass. Det hade de inte räknat med när de stod o svankade på alla fyra för att sträcka ut och komma åt.
Härligt för tanterna tänkte jag.

Efter det passet var det inte svårt att unna sig en solning för den 100dringen som jag fick för TackförHjälpen igår.
Fick rycka ut som skjuts fram o tebaka - till o från macken -,
soppatorsk i Rökullabacken hade de råkat ut för, västervikarna.


_______________________________________________

Nu tar jag snart natt. Har inte tittat ens 10min TV på över 1vecka nu. Jag finner mig inte sittandes där just nu i livet. Men jag kan längta tills jag får kura upp, med en go´pläd, en kopp te,
jaa så jävla töntigt mysigt som helst,
och ha tända doftljus från Ikea. Äpple/Kanel eller nått. Titta på Nyårskaramellerna på min nya Tv, i min o barnens egna lägenhet. Ja för där kommer jag vara om några veckor.
99.9 m2.
Vit m stora fönster. Varsitt rum till flickorna och även ett kontor/pysselrum.
Och det kommer bli hur-bra-som-helst.
Tillslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0