Kan ni överhuvudtaget tänka er..

hur läskigt det är att se att över 500 unika läsare har läst mitt innersta? Har du någon gång skalat av dig alla lager inför någon? Det är nödvändigt i mitt fall.

Jag får mail och personer jag annars inte har djupare kontakt med, som öppnar upp sig för mig efter att jag blottat mig. De berättar ingående om hur de alltid levt med en förvirrad själ. De känner igen sig i det jag skriver. Och samtidigt som jag beklagar måste jag säga att Jag ler. Jag ler för ännu en gång har jag fått svartpåvitt att den innersta resan är den viktigaste kärriären man kan göra i livet. Finna sig själv och VEM man är, och VARFÖR man är som man är. Invecklat? Nej, egentligen inte. Man måste må bra för att människor runt omkring dig ska må bra.

Så vad gör jag nu?
Jag har slängt mig ut till lejonen. Så känns det.




Men idag är det tisdag. Och igår fick jag en uppenbarelse. Vi fortsätter där ifrån.
Tänder i öppna spisen och i pannan för varmvatten. Ger flickorna godmorgonkramar och pussar på pannan och luktar dom i håret.
Från och med nu ska jag bli världens bästa mamma och min egna bästa vän. Min man kommer, om han väljer att behålla mig, få en annan fru. Och jag ska se till att det blir en bra sådan <3





Kommentarer
Postat av: Ulle

Pernilla, jag blev väldigt glad för er skull när jag läste detta!!

Du ser alla dörrar är inte stängda! Jag hoppas å tror att ni kommer lösa den här situationen tillsammans till något mycket bra!

Man måste kämpa även i motvind ibland. (motvind är kanske ett svagt ord i sånna här fall, men det var vad jag kom på!)

För nånstans kommer medvinden tillbaka på ett eller annat sätt. alla är värda en andra chans!

Lycka till!!



2011-10-25 @ 09:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0