PowerBoost

Denna blogg är som den är.
Det är ingen måttstock över hur andra skall leva sitt liv. Detta är nämnligen bitar ur MITT. Bitar, kom ihåg det.

Jag har haft ett krokigt liv som format mig lite annorlunda och jag skall med bilder och text ge inspiration, kraft och gnista till ditt liv. Mitt liv är inte som andras är mest.



Det som egentligen drar mig för att skriva en blogg är 3 faktorer:

* Jag vill vara BÄST på det jag tar mig för,- allt annat är ett misslyckande. Och eftersom jag inte är så duktig på allt man ska kunna för att göra en SNYGG blogg,- så får jag helt enkelt svälja stoltheten och bidra med gnista och personlighet.

* På tal om snygg, Där har vi det ytliga. Jag är extremt ytlig. Det är det jag inte tycker ska få stå i centrum. Alltså,- fixeringen. Men jag varvar det med ironi och distans, så ni får allt köpa det ändå.

* Bergodalbana.
Min ständiga kamp mot en balans i livet. ¨Jag är en av de människor som äntligen fick hjälp för min psykiska ohälsa. Ja, jag är psykiskt sjuk. På riktigt. Det är tabu och därför nog den största faktorn till att jag först valde att inte skapa en blogg. Jag har hela mitt liv levt med ångest, posstraumatisk stress, ätstörningar och fel självbild.

Jag kan idag se att jag gjort saker, hamnat i situationer och valt fel,- utifrån mitt mående i livet.
Jag har idag hjälp i form av medecin mot ångest,-depression och ätstörningar, KBT-terapi och även krympt min närmsta omgivning till ett fåtal naggande goda människor som älskar o vill mig väl. Men det är en evig kamp jag för. 
Jag har alltid haft höga toppar o djupa dalar. Nu försöker jag hitta ett mellanting. Det är MIN motivation och vilja. Hitta  b a l a n s så jag funkar och kan utvecklas till en människa som kan vara älskad av sig själv och lust att leva. .



Så härifrån börjar vi. Eller fortsätter. Och glöm inte, jag är bara människa. Är jag hård och oövervinnerlig ena dagen,- så kan jag vara skör och ängslig nästa. Men det är JAG och vi jobbar på det!,- häng med om du vill!


Kram






 .Älskad Vän.


Kommentarer
Postat av: Anonym

KRAM!

2011-10-22 @ 12:34:02
Postat av: Sofie S

Den var en glad överraskning när jag öppnade FB idag å såg att du faktiskt startat en blogg =) Kommer följa den flitigt! Puss å Kram på dig!

2011-10-23 @ 10:10:30
Postat av: Kajsa

<3

2011-10-24 @ 12:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0