"VILKEN MAKT DU HAR"

..sa jag till läkaren när han skrev ut min nya medicin Lamotrigin, och sömntabletter vid behov, på det klassiska gula receptpappret .
- Jaså vad menar du då? sa han och fortsatte skriva..
- Du har makten över mitt mående.
- Men detta är inte mer annorlunda än att skriva ut medicin till någon som har lunginflamation t ex

Han tog den liknelsen för att hjälpa mig att acceptera att det är mitt inre som är skadat, det är inget köttigt sår på låret, eller vätskefyllda lungor som behöver kureras,- det är min själ.
Och visst accepterar jag det. Eller har insikt. Det är nödvändigt för att bli symptomfri. Och jag har goda chanser sa han. Han talade om mig som smart, insiktsfull och förstående, inte som en vän skulle sagt det. Utan som en läkare, någon som läst över 6år, praktiserat, har valt ett yrke i sterila miljöer och disikerat en hjärna. Hans ord är tyngre på så sätt.
Nu skulle han skicka vidare mig till en psykolog som tydligen var väldigt intresserade av sånna "fall" som mitt.. Känner mig som en del av doktor House ;)






Han höll med om att detta var en nystart i livet. Inte bara personligt. Utan relationsmässigt. Framåt march! Men jag skulle vara beredd på en turbulent övergångsperiod då jag succesivt trappar ner den medecin jag ätit i några år och övergår i den som ska ge mig balans. För det är det jag vill. Och från och med nu kommer jag göra val där grunden är b a l a n s. Jag har många runt mig så det är omöjligt att göra livet friktionsfritt. Men jag ska anstränga mig. Det är så många år som är förstörda. Men det finns ingen tid att sörja och det är inte nödvändigt. Jag måste se framåt och fokusera på att leva resten av mitt liv så härligt som jag bara förmår. Och jag har många otroliga byggstenar i den grunden. Vänner som jag aldrig klarar mig utan, min man och mina barn. Och min mans familj. Det är där jag har grundtryggheten. Det är ditåt jag kan falla när jag tappar fotfästet, men så är det även med dem jag blir genuint lycklig.

- I övrigt lyssnar jag på P3 just nu. Musikblabla.. Sköna låtar exploderar  efter varandra. Jag kan inte vara still. -
Ikväll är det fest. Klassträff aka kompisar från förr. FAN va jag vill vara DÄR. Skratta åt minnen, ÅT dem som är där och må gott i goda vänners lag. Kanske även få tillfälle att be om ursäkt till endel jag sårat. - Men det är ju vidare känt att jag burit mig illa åt det senaste. Och det gör ont att jag missbrukat förtroendet så pass att jag inte kan vara där idag. Fan. Men det SKA väll göra ont att fela. Här har jag! -
HA SÅ OTROLIGT KUL O HEJJA 6B! 6B = best forever love ;)

Älskar er speciellt mycket Caroline, Johannes & Christoffer (BFF) <3
















....... Packa upp lite varor som jag handlat. Göra matsäck. Imorgon ska jag på roliga saker. Sånt som kryddar min vardag. Socialt, snackigt och fartfyllt! =)

Lovely friday you´all <3

Kommentarer
Postat av: Ida

Finns ALLTID för dig <3

2011-10-29 @ 12:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0