DET ENDA JAG ÄR SUGEN PÅ

Ingen frulle, ingen mat, inget sånt..
bara bara :
+ VANILJVISP
__________________________________________________________________
För en dubbel sats perfekt kladdkaka behöver du:
.
200 gram smör
4 ägg
6 dl strösocker
Knappt 3 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
1-2 msk vaniljsocker
9 msk kakao
Ev: en gnutta salt (men jag hade extrasaltat smör)

Sätt ugnen på 250-275 grader.
Smält smöret i en kastrull eller i micro.
Vispa ägg och socker mycket poröst.
Blanda övriga ingredienser i en skål och sikta sedan i det i äggsmeten tillsammans med smöret. Rör om varsamt. Häll smeten i en smord och bröad form.
Ställ in kakan i övre delen av ugnen.
Sänk värmen direkt till 200 grader.
Låt stå inne i 10 minuter.
Flytta ner kakan till mitten av ugnen och låt stå inne i ca 15-20 minuter till.
Man får passa lite eftersom det beror lite på storleken på formen.
Kanterna och toppen ska vara färdiga men den ska dallra rätt rejält när man tar ut den ur ugnen.
Kyl genast ned i antingen kallt skafferi, kylskåp eller frys
(jag låter alltid min kylas ner snabbt en stund i frysen, så att den inte fortsätter tillagas).
KLARA FÄRDIGA - ÄT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0