JAG VAR EN LUCKÖPPNING IFRÅN ATT SKRAPA IHOP MIG EN NEGERBOLLSSMET OCH TRYCKA I MIG DIREKT FRÅN BUNKEN

..för jag är förtvivlad.
N U G J O R D E J A G I N T E D E T
Men tanken var där. Starkt.
Men istället jag besprutades en rågbrödsskiva med Icas kaviar och tryckte i mig.
(Veckoförbrukningen av kaviar i vårt hem är ca 3 tubar/veckan)

Men till saken hör att jag idag har varit utan socker i 7dagar.
Känslan att ha kontroll över sötsuget är fantastisk.
MEN den kontrollen är lika skör som det kolapapper som man inte tar av innan man matar munnen med den. Man för in kolan och liksom skalar av pappret med tänderna.
Symboliken där emellan är fel och jag förväntar mig inte att någon ska förstå den.
Bara köp den.
Igår var min första arbetsdag,- igen,- efter en sjukskrivning x 2 som jag ådragit mig efter komplikationer.
Detta är den bidragande orsaken till min förtvivlan.
Största orsaken.
Det är i och med en ytterligare komplikation från att jag jobbade igår,- som gjorde att jag fick tid idag för att se över såret igen.
Ni vet listan...Ja, denna situationen är högsta upp på listan just nu.
(Listan över saker som kan fara åt helvete)
Så här är jag.
Inte många minuter ifrån att AMF öppnar upp den personliga servicen för oss arbetssökande.
jojatackarja
"..ca 6timmars pappersarbete har du framför dig.." sa han igår. Den långe insatte charmören på jobbet. Och han VET. och HAN är otroligt effektiv. Så om han menade att det tar 6tim för honom,- så har jag ett gäng timmar till att plussa på.
FSK
"..du har plats 27 i kön.."
52 handläggare
Älskade Anna hänger med mig till kliniken idag. Ska bjuda henne på mat på Soya.
Oj vad vi ska äta där.

53 handläggare
(nån har kommit tillbaka från rasten)

"..plats 5 i kön.."

.............
Mycket bra handläggare med accent från gnällbältet..

//
Den här dagen känner jag på mig att jag senare vill glömma.





Alltså,- Det rinner och strular sig med mitt sår som resultat av arbetsdagen igår.
Jag har även andra biverkningar efter en längre tids tyngre medicinering som gör mig osäker på att vistas för långt ifrån en toalett idag.
MEN för att få(inte för att jag vill ha det men det är ju så) 5st karensdagar,- så MÅSTE jag anmäla mig IDAG, NU! Och om jag INTE gör det, utan sjukskrivs av försäkringskassan/läkaren från idag,- får jag 14dagars karens!!!
(Vilket betyder 14stobetalda dagar nu i januari)
INTEBRA
Ni som har varit med i gemet förstår.
Alltså, jag FÅR INTE vara sjuk. Utan jag måste ta mig,- hursomhelst,- till AMF och fysiskt anm mig.
Så... Hepp (på med mössa)
Hepp (på med kläderna)
Hepp (upp med leendet)
Då var man påväg mot AMF visst då ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0