SLÄPA MIG BAKLÄNGES


Vill ni att jag ska återberätta mina senaste 3tim?
KLARTNIVILL
13.50 - Anna kom förbi för att ge en Kram och syskonkärlek.
Jag bad henne hjälpa mig att gräva fram bilen ur snön.
Fel fel fel. Det var vår ute.
14.13 - Här har ni bilnyckeln! Felsökningsservice á la Toyota.
Konversation mellan Pernilla & Servicemannen:
P - Hur lång tid kommer det ta?
S - Nja, till 15.15 kan vi säga..
P - Okey då säger vi det!
S - Já!
P - Hejsålänge
S - Hejhej..
..........................
Menvafan tänkte jag med?..
Höga klackar-
bara för att ge kontrast till soffhängets missklädsamma sunkighet jag tidigare kände på förmiddagen.
(VM i längsta mening)
Högre klackar ger ett swung när man går, man studsar en aning.
Ni som följer mig v e t nu att jag inte ska studsa.
Och på det skulle jag g å hem. Långt också.
Eller, egentligen knappt 1km..
men sen hade jag ju klackarna också..
Fan.
Men jag kom på att vi behövde handla.
Så jag stannade på Willys.
Kraffsade med mig nog saker för att det inte skulle bli för tungt. Det viktigaste.
Nått sa mig att tyngden skulle trycka ner mitt studs.
Vad sägs om ett tekniskt fel vid betalning?
Kortet funkade inte. Inte "medges ej"
Utan -> Tekniskt fel.
- Är du teknisk? frågade jag killen bakom mig i kön. Skämtsamt och med ett pinsamt flin som avslöjade min frustration.
Det är aldrig någon som tror på tekniskt fel.
A L L A tänker -> Inga pengar.
Och det är bland det värsta jag vet.
Sekunderna när det tar alldeles för lång tid att betala..
joodåsåattehee
Spelar ingen roll om man nyss fått lön.
_______
Jag gick utan nån extra tyngd med mig.
Swungandes
Jag tittade på klockan.
14.25
Frös om händerna och kände i fickorna..
N Y C K L A R N A ! ! ! ! ! ! ! ! !
DE LIGGER KVAR I BILEN
..och jag är nästan hemma..
W T F
.
Jag får ringa Anna...och så får hon komma o hämta mig o...
JAG HAR INGEN MOBIL
Jag är utom ALL kontakt för Hjälp och vägledning
Jag fick vända på klackarna och gå tillbaka till Verkstaden.
Väl framme..
Kl 14.30

Fotöljerna och borden i hörnet.
Önskar jag alltid hade en bok med mig. Dötid.
Men de har ju kaffe..
Och kanske kan bilen bli klar tidigare..

-  >  KAFFEMASKINEN TRASIG &
INGET ATT LÄSA


Jag hittade en målarbok och vax-färgpennor av den billiga sorten som knappt lämnar färg på pappret.
Målade teckningar till flickorna..
Målade 2st till E. med hästar och en tjej som ryktar en häst.
Målade 1st till A, med en lycklig gris,anka och get i bonnamiljö.
Klar efter 20min..

14.50


BARA 25min kvar.
Tjoade lite på försäljarna.
Kollar på människor som kommer in..
Undrar vad de har för ärenden..
Fantiserar..kommer utanför ämnet..
Jag blir stressad av dötid.
Hittar VP under Allers och gänget.
Får se en annons om begravningstjänst, på sid 3 hittar jag en nyanställd man som varit i sverige i 4år med hög ingenjörskompetens och som fått sitt första jobb här nu, 20%,- en start.
Hoppas det går bra för honom. Han har ju en familj att försörja..
Alldeles för mycket tid att lägga på varje annons.
15 . 3 0
BILEN VAR F Ä R D I G

Inga fel på bilen
=
1´300kr
och en härlig stund i bilhallens hörn.


________________________





_____


Det är nu man ska uppskatta livet.

Sökte jobb på en Begravningstjänst efter det.
Såg annonsen i tidningen som ett tecken.
Tänkte att det är det nog inte så många som söker arbete där ändå..
Spännande och allvarligt på samma gång..

Väldigt intressanta minuter tillbringade jag där inne.
Ibland får man lära sig saker utan att man frågar.
Ibland får man fråga för att veta.
Jag tog med mig det vita kuvertet hem.
HAN gillade det initiativet, det såg jag.
-Det är viktigt påpekade han nöjt.
Jag tycker det ÄR viktigt. Har tänkt på det länge.
Ännu ett sätt att inte kunna släppa på kontrollen?
Kanske.
Men jag är inte rädd för döden och jag tycker inte det är konstigt att planera och ordna inför den sista stunden för att ta farväl av en människa.
Alla förtjänar att få de sista minuterna av farväl som de önskat.
______________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0