SAMMANFATTNING: ÅTERBESÖK PÅ KLINIKEN . KAFFE&BOK . LUNCHA . A6 . FALUKORVmBULGURoJOX . KÄRLEK . ÄNTLIGEN HEMMA . BLANKETTJOBB . GODNATT

Vi tar lite bilder idag hönni..
____________________________________
.
" Hej! Har ni något sockerfritt?"
- Hmmm.. jo, det skulle vara de här "smördegskammarna"
-Okey bra, en sån och en kaffe. Gärna en limpa av det där danska rågbrödet på hyllan också.
-Va det bra så?
-Ja, det var bra så..
..
Ville sagt:
- En semla, en daimkaka, ett wienerbröd med choklad, en mazarin..ta två förresten, en chokladboll.. och gärna en nougatbiskvie om ni har.. Klart ni har! Jo, och En stor latte,- gärna med någon nötig smak.  Då var det bra så!
Jag fick fika likt en alkoholist dricker vatten i baren på finlandsfärjan.
Omöjlig att lägga ifrån sig. Lätt att önska dötid för att läsa.
.
.
Sen var det lunch med en gammal trogen vän. Hämtade upp henne på hennes fläschiga kontor.
Tänk va mys det är med gamla vänner.
Och då menar jag pensionärer ;)
Det har gått ett gäng år. Man har inte umgåtts lika flitigt som i ungdomsåren, men så träffas man och en timma och en kvart känns löjligt.
Det är fint.
10 bitars hade lätt kunnat vara 20 bitars istället
Sushi gör med mig som tomtegröten gör med tomten eller som pannkakor för Pippi eller som kuckelimuckmedicinen gör för Karlsson på taket.
.
.
..
Tänkte, och det har jag tänkt ett tag nu, att jag faktiskt måste unna mig något.
Boosta upp min självkänsla lite.
Helst mycket, men så gott det går just nu utan träningen.
Det fick bli A6 med målet att hotta upp garderoben med lite ny-snygga modet. Hittade dock inget med mockafransar. Men en väska blir det nog snart med den detaljen.
Färgerna klär mig.- Åh! Se! Men Pernilla då! Satte du dig själv i en possitiv laddning? Braa!
Det är r i k t i g t bra.
Du börjar fatta.
_____________________________
SNO STILEN
Sjal, smycken och kraffs är inte med på bild.
Det är ju ingen modeblogg inte, det sköter andra så bra, och andra mindre..bra.
.


.
______________________________________________________________

Onsdag:
Träff med jobbcoachen i Nässjö imorgon.
Träffa nya hyresvärden o kolla av lite.
Packa Packa paa a acka! och A ska på allvar köra lådor. Men inom parentes så börjar han bli sjuk. Segt.
Gav han honungste m en citronskvätt i innan han for till jobbet ikväll.
Han får inte bli sjuk.
Så lägg ner.


Osv +
_______________________________________________________________


Nu ska datorn läggas ifrån mitt knä här i sängen. Jag ska inta positionen för min tisdagssömn.
Det går bättre med en Anton brevid. Sover så mycket bättre då.
Men man får ta vad man har istället... 1..3..5...6st kuddar i sängen! Inte mitt påhitt.
Pallra upp dem likt en vall.
Så, svara på sms...



G O D NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0