Läsarfråga. forts..

Fortsatt brevkorrespondans:

Anonym
om Läsarfråga.:

Jag har -perioder- En dålig period är allt sämst. Detta varar allt från 3 dagar till 3 veckor. Tankarna är mörka, jag är ful, m.m Vill ÄNDRA allt, är missnöjd med allt. Och ja, allt är bara dåligt. Har jag däremot en bra period som kan vara i månader, så skulle jag ALDRIG erkänna att jag ens har dåliga perioder, för då är allt jättebra. Är oövervinnerlig! Jag lever nog lite i förnekelse, pratar inte med någon hur jag mår! Och nej -jag har nog kanske inte gjort dom bästa valen. Men usch, de är ju så uppochner, som sagt... Har jag en "bra" period så är ju allt jättebra och jag känner mig "vanlig" Tack för dina tips! :-) Jättekram till dig.

Svar:
Hur ofta svänger det då vännen? Det låter som om du behöver prata av dig. Jag har ju ingen som helst kompetens inom detta, förutom att jag har fått en diagnos och lär mig leva med den,- och kanske det främsta ,- VÅGAR prata öppet om det. Men jag, som enkel person, tycker du ska ta mod till dig att ta kontakt med din sjukvård. Eller psyk i eksjö. Det låter värre än vad det är. Önska en kontakt. Berätta det du berättat för mig så ska du se att det finns hjälp och stöd. Jag kan hänga med dig. Hålla hand i väntrummet. Inga problem. Det första steget är alltid det värsta. Sen går det undan ;) MASSA KRAMAR Skriv gärna o berätta hur det går för dig. OM du orkar. Det är alltid skönt att ventilera trycket iallafall <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

OM jag bara visste, men tyvärr vet jag inte hur ofta det svänger. Har skrivit av mig lite när de har varit jobbigt, ibland orkar jag inte ens det. Men under ett halvår kanske det har svängt 4 ggr framochtillbaka! Bra, dåligt, bra, dåligt. Ja, prata ja... Fy så jobbigt, men kanske ett måste? Har ju saker sen barndomen, eller tonåren som kanske varit en utlösade faktor? Usch, jag är vilsen. Varje gång jag fått en "prat-tid" bokad så har jag -rymt- Struntat i o dyka upp helt enkelt, för att nån annan ska se mig SVAG, den tanken är avskyvärd. Men Pernilla tack för dina ord, och nästa gång jag hör av mig kanske jag är så modig så jag skriver ett meddelande till dig på facebook. Vem vet? :) Tack fina DU <3

2011-11-03 @ 15:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0