Läsarfråga.

Anonym om SÅ VAR BESLUTET TAGET:
Pernilla, jag känner igen mig i mycket du skriver. Är inte lika modig som du så väljer att skriva anonymt. Men tillbaka till där jag började, inte allt, men mycket känner jag igen mig i. Trasiga relationer, ett inre som skriker, och ett yttre som ständigt förändras, förbättras för det KAN man styra över. Inte sitt inersta. Det jag undrar, HUR får man hjälp? Det enda jag har fått är starka sömntabletter, för dom tror att jag är smått utbränd och behöver sova på nätterna. Detta är svårt, jag VET ju inte om jag är "sjuk"? Svara gärna i detta inlägget. (Om du vill) Stor kram till dig.



SVAR: Hej du också vilsna själ.
Det verkar som du kommit till insikt. Det är otroligt viktigt för att kunna läkas.
Jag kan inte ge dig något proffsigt råd. Men det verkar ju som om du varit i kontakt med läkare som har skrivit ut starka sömnmedel, som du skriver. Är det sömnen som är värst? Det jag undrar är om du även har berättat om hur du mår i övrigt? Hur mår du?  Hur ser ditt liv ut i allmänhet,- väljer du sånt som gör dig gott? Man kan påverka sitt mående i stort, genom de små valen man gör. Vilket umgänge man har osv. Att relationer har gått i kras, beror det verkligen på DIG? Kanske du bara skulle behöva en psykolog/kurator som du först o främst klickar med. Där du kan öppna upp dig o tömma ur lite av den tunga ryggsäcken du verkar bära på? Vad tror du?
Massvis med kramar till dig från mig



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har -perioder- En dålig period är allt sämst. Detta varar allt från 3 dagar till 3 veckor. Tankarna är mörka, jag är ful, m.m Vill ÄNDRA allt, är missnöjd med allt. Och ja, allt är bara dåligt. Har jag däremot en bra period som kan vara i månader, så skulle jag ALDRIG erkänna att jag ens har dåliga perioder, för då är allt jättebra. Är oövervinnerlig! Jag lever nog lite i förnekelse, pratar inte med någon hur jag mår! Och nej -jag har nog kanske inte gjort dom bästa valen. Men usch, de är ju så uppochner, som sagt... Har jag en "bra" period så är ju allt jättebra och jag känner mig "vanlig" Tack för dina tips! :-) Jättekram till dig.

2011-11-01 @ 17:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0